jindra

Jindřich Wiendl

ředitel

PRLALES

Náš mladej, tedy vnuk, dostal ve druhé třídě kouli. Z opisu. Kromě jiných "překlepů" mě dostal hned úvod. Místo "v pralese" napsal "v prlalese". S ohledem na ostatní známky z opačného spektra hodnocení, okupující jeho žákovskou, žádná tragédie, spíše (a snad i do budoucna), rarita. Já jsem si při tom prlalesním nadělení vzpomněl na svůj známkový zážitek. Za všech ty roky studia jsem měl na vysvědčení jedinou čtyřku. Dostatečnou. V pololetí osmé třídy základní školy z výtvarné výchovy. Nevymýšlím si. Čím jsem starší, tím více nad tím kroutím hlavou.
Kreslit neumím dodnes. Nebylo mi to dáno. Přesto paní učitelka Staníčková na 12. ZDŠ Aloise Jiráska mně tu čtyřku dala. Kdyby učila tělocvik, dala by čtyřku vozíčkáři, protože neudělal přemet? Má to podobnou logiku. Můžu se naučit dějepisná data, nechat si vysvětlit a pochopit fyzikální zákony, ale nemaje hudební sluch, nenaučím se dobře zpívat. A s tím kreslením to chápu stejně. Navíc dodnes mám podezření, že se jednalo a účelový krok, daný tehdejším přístupem k sexualitě. Nevěříte?
Kreslili jsme postavu a modelem nám stála spolužačka, Alena Kotousová. No, uznávám, nepovedla se mi. Tak jako jablko, strom, kočka, panelák... Ale protože jsem byl obklopen tehdejším socialistickým realismem, pokusil jsem se jeho zákonitosti alespoň v něčem respektovat. V té osmé třídě se už naše spolužačky měnily v ženy a tak jsem (kreslím, co vidím, takový historický WYSIWYG - what you see is what you get) její světlemodrý svetřík ozdobil dvěma tmavomodrými obloučky, zdůrazňující rodící se ňadra. Co vím, byl jsem ve třídě jediný. Paní učitelka usoudila, že rodící se úchyl. Takže ta čtyřka byla možná výstraha. Vlastně mě uchránila před hroznou budoucností vilného staříka s pytlíkem bonbónů před školou. Díky. Našeho mladého ta kule má možná uchránit před budoucností dysgrafika. Ještě že tak.

MARKETING: budování a rozvoj značky, kreativita, kampanně, marketingové konzultace. REKLAMNÍ TISKOVINY: manuály jednotné fiemní kultury, firemní tiskoviny, firemní časopisy, katalogy, plakáty, brožury, letáky, výroční zprávy. DESIGN: logotypy, návrhy a řešení interiérů, návrhy a řešení výstavních expozic. MÉDIA: mediální plánování, inzerce, billboardy, internetové stránky a eshopy, 3D vizualizace, propagační videa, dokumentární a propagační foto.

kontakt:
JINÍ NEŽ JINÍ.CZ s.r.o.
marketing & reklama
Smetanovy sady 6
301 00 Plzeň
+420 606 751 740
agentura(at)jininezjini.cz
www.facebook.com/jininezjini