jindra

Jindřich Wiendl

ředitel

Vyčůránci

Ale ano, producenty filmu Masaryk mezi ně také řadím, ale to jen, že jsou teď tak aktuální. Chci však psát o něčem a někom trochu jiném. Shoda je v tom, že oni také nepodvádějí, pouze šikovně využívají mezírky a nějaká etika je zas tak moc nebere. 

Většina z nás zaregistrovala nový Občanský zákoník. Jako občané se v něm paradoxně nevyznáme, ale jedna věc mi uvízla v paměti: NEŘÍKEJ ANO! Podle OZ totiž v rámci povídání s některým volajícím nabízečem řeknete jednou na něco ANO, třeba na zaslání podrobnější informace (jste za slušného člověka), a už v tom lítáte. Vaše ANO je bráno jako souhlas se službou (zjišťujete, že jste za slušného idiota) a Vás čeká minimálně komplikované odstupování, nervy a spousta času. To v lepším případě.

Zatímco v telefonu řeknete ANO, a už berete plyn od někoho jiného, v běžném byznysu se v posledních měsících setkáváme s opačným postupem. Na kdejakou, s prominutím kravinu, objednanou (písemně) u dodavatelů, dostáváme nejprve k potvrzení souhlas s jejich obchodními podmínkami. Zkuste si denně přečíst třeba troje. Vždy na takových třech stránkách (běda, jde-li o nadnárodní korporaci), obvykle zlomeno do tří sloupců a hodně drobné písmo. O formě nemluvě. Dostáváme to od nových i zaběhlých dodavatelů, prý prostě musí. Opravdu je mezi Vámi někdo (lidi typu našeho právníka z toho seznamu vyjímám), kdo by to četl? A tak potvrdíme souhlas a modlíme se, aby nenastal problém a někde v devatenáctém odstavci na druhé straně jsme se nedočetli, že za všechny chyby stejně neseme odpovědnost my.

Pamatuji se na dobu, kdy jsme dělali katalogy pro firmu BEST, výrobce betonové dlažby. Tlusté, ve velkém nákladu, několik druhů. V milionových rozpočtech. Nebo vymýšleli a realizovali kampaně v médiích. Ve většině případů to bylo, s prominutím, "na hubu". Když generální ředitel Tomáš Březina řekl: "jo, takhle to chceme", tak se to tak udělalo. Návrhy, oponentury, focení, kreativita, produkce i samotné tisky, vše na základě finálních pár slov. Ani jednu stranu nenapadlo to zneužít. Napadá mě, že jsme už tenkrát jednali podle budoucího Občanského zákoníku. Ale spíš to bylo podle pravidel slušných lidí.

 

 

 

MARKETING: budování a rozvoj značky, kreativita, kampanně, marketingové konzultace. REKLAMNÍ TISKOVINY: manuály jednotné fiemní kultury, firemní tiskoviny, firemní časopisy, katalogy, plakáty, brožury, letáky, výroční zprávy. DESIGN: logotypy, návrhy a řešení interiérů, návrhy a řešení výstavních expozic. MÉDIA: mediální plánování, inzerce, billboardy, internetové stránky a eshopy, 3D vizualizace, propagační videa, dokumentární a propagační foto.

kontakt:
JINÍ NEŽ JINÍ.CZ s.r.o.
marketing & reklama
Smetanovy sady 6
301 00 Plzeň
+420 606 751 740
agentura@jininezjini.cz
www.facebook.com/jininezjini