jindra

Jindřich Wiendl

ředitel

Přátelé pro blbé

V naší branži reklamy se pár zadavatelů zcela zbláznilo. Udělali si účty na facebooku a začali sbírat přátele. Tedy takzvané přátele, protože jen tahle nejrozšířenější a nejpokřivenější hra na realitu umožňuje, abyste přítelem nazývali někoho, koho jste v životě neviděli. Zajímavé je, že všichni to vědí a všichni dělají, že to není.

A tak si zadavatelé řekli, že „lajknutí“ značek, za které nesou zodpovědnost, pomůže, když je spojí se slovy přátelé nebo přátelství. A tak na pivo? No, nejlépe s přáteli! Pokud máte žízeň a jste bez nich, pijte vodu. Ale budiž, parta k pivu patří. Větší pitomost vymysleli prodejci jednoho jihokorejského SUV. V jejich reklamě si chytrý člověk koupí jejich produkt proto, aby se pak mohl o svou radost – asi z té chytrosti – podělit. S kým? No přece s přáteli. Ti na to čekají. No a jednoznačným vítězem, daleko za hranicemi myslitelné hlouposti, se stal Avon. Ten přišel na trh s vůní „inspirovanou přátelstvím“.

Politikům, zcela oprávněně, vyčítáme jejich blábolivý, mnohomluvný, ale nic neříkající jazyk. Autorům výše uvedených zrůdiček z reklamní branže lze doporučit jediné: přátelé, odhlaste se ze svých účtů, jděte mezi skutečné lidi. Až tam po nějaké době (připravte se, trvá to nepoměrně déle než na síti!) získáte dva nebo tři opravdové přátele, zjistíte, že po takových volovinách, které jste do světa vy vypustili, oni rozhodně netouží.

MARKETING: budování a rozvoj značky, kreativita, kampanně, marketingové konzultace. REKLAMNÍ TISKOVINY: manuály jednotné fiemní kultury, firemní tiskoviny, firemní časopisy, katalogy, plakáty, brožury, letáky, výroční zprávy. DESIGN: logotypy, návrhy a řešení interiérů, návrhy a řešení výstavních expozic. MÉDIA: mediální plánování, inzerce, billboardy, internetové stránky a eshopy, 3D vizualizace, propagační videa, dokumentární a propagační foto.

kontakt:
JINÍ NEŽ JINÍ.CZ s.r.o.
marketing & reklama
Smetanovy sady 6
301 00 Plzeň
+420 606 751 740
agentura@jininezjini.cz
www.facebook.com/jininezjini