jindra

Jindřich Wiendl

ředitel

Ale ano, producenty filmu Masaryk mezi ně také řadím, ale to jen, že jsou teď tak aktuální. Chci však psát o něčem a někom trochu jiném. Shoda je v tom, že oni také nepodvádějí, pouze šikovně využívají mezírky a nějaká etika je zas tak moc nebere. 

V prodejně Lidlu v Plzni na Doubravce (možná i jinde) dávali dnes odpoledne všem nakupujícím ženám růži. Dával je sympatický mladík stojící u východu, každé pěkně jednu. Milá pozornost. Za mnou u pokladny stojí dvě dámy. A jedna říká: "To se jim to rozdává, když nás před tím okradou". 

Včera. Znali jsme se od nějakých našich 7 let. Čekal na dárce ledviny a smrt byla rychlejší. Je to paradox. Život by mu zachránilo to, že by umřel kamarád někomu jinému. Zbytečné úvahy. Jenom je to smutné.

Vesničan z Plzně vyrazil do hlavního města. Cestou jsem se stavěl u našeho klienta a vyzvedl si u něho dva montážní průkazy na stavbu expozice na veletrhu a hodil je na jedno z těch odkládacích míst v autě. V Praze jsem měl schůzku v obchoďáku na Chodově, kam Vás pustí, jen když si vyzvednete parkovací lístek.

Včera večer se vyskytl na naší veřejnoprávní (tedy nás všech) TV zase jeden z řídkých jevů - pořad ke koukání. Už postarší česká detektivka Vražda kočky domácí. Moc jsem si ji už nepamatoval, navíc jsem to pustil pozdě.

a vidíte všechno špatně, napsal mi pan Moravec, který reagoval na tuhle sekci našich webových stránek. Nejprve jsem mávl rukou a potom jsem mu za jeho názor napsal, že děkuji. Jednak má trochu pravdu a za druhé mě potěšilo, že někdo na něco reaguje a ještě se pod to podepíše jménem a ne nějakým nickem a s plnou adresou.

Martina Sáblíková nepojede časovku na OH. Stohy papíru a gigabajty dat věnované téhle kauze, vrcholící neskutečně trapnou cestou do Ria. A učené debaty KDO ZA TO MŮŽE?

Seděl jsem u nás v hospodě na pivu. Se sousedem jsme vedli chytré řeči (jak jinak) a bylo nám fajn. Jako v té reklamě, kde se na pivo chodí pouze s přáteli a žízeň vzal čert. Pak začal v televizi fotbal, Viktorka proti nějakému Bako-Karabachu. Povídali jsme si dál, případný gól dají v opakovačce a jinak, podle komentátora i přihlížejících v restauraci, to bylo k nekoukání.

Doby, kdy jsem mával vlajkou oblíbeného fotbalového týmu v sektoru skalních, jsou opravdu už hodně daleko. Dost daleko je i doba, kdy jsem jako sportovní reportér komentoval všechny ty S mikrofonem za hokejem, fotbalem a nevím, čím vším. Minulosti patří i období hodně aktivních sportů.

Mojí matce odešel telefon. Nokia 6021 si už odpočinek zasloužila. Tak, jako technicky zdatný a ochotný syn, jsem jí šel koupit nový. Hned druhý den. A odpoledne jsem nastoupil s balíčkem k přendání SIM karty a zprovoznění. Rozbalil jsem telefon (modrá s bílou, velice elegantní).

Je to staré novinářské pravidlo, jež každodenní praxe neustále potvrzuje. Jeden magazín velkých novin položil třem lidem anketní otázku: „Přáli byste Donaldu Trumpovi, aby se stal prezidentem?“ Co nato říci? Co třeba otázka: „Přáli byste si v létě teplo?“

Stal jsem se mediálním zástupcem firmy Šťastný lump s.r.o. Mým strategickým úkolem je zlepšit povědomí o firmě mezi širokou veřejností. Napsal jsem tedy článek do novin... a neotiskli. A další zase ne. Tak jsme si zaplatili půlstranu a tam jsme to té veřejnosti řekli.

Novou tváří mezi moderátory Událostí na ČT je Michal Kubal. Po všech těch osobách v divných šatech, s prkennými pohyby a obdobnou mluvou zase radost. Drobná, ale takhle to má, nejen "za peníze daňových poplatníků" vypadat.

Vánoční nákupní blázinec s sebou přináší i neskutečné perly v reklamě. Koncem roku 2015 mě nejvíce dostaly dvě a dlouho to vypadalo, že jejich pozice je neotřesitelná. Obě dvě mají na svědomí velké řetězce s elektronikou.

Černé uhlí nikdo nechce a tak OKD a spol. došly k rozhodnutí: těžbu budeme ukončovat. Na první pohled standardní postup - pokud budete na své podnikání doplácet a nepomohou různá opatření (Vaše opatření), zavřete krám (kancelář, dílnu, firmu). Tady je to ovšem jinak. Tady se sjela vláda a řeší to.

Mojí matce je 86 let. Naštěstí funguje skvěle, jenom hůř chodí. Nyní na ni mocní tohoto města vymysleli past. Aby mohla jezdit v tomto věku MHD zdarma, musí si pořídit Plzeňskou kartu. Zřejmě je občanský průkaz pro revizory propagované plzeňské MHD příliš složitý dokument k ověření věku.

Je hezké, když jeden druhému pomáhá. Ocenil jsem, že Deep Purple na včerejším plzeňském koncertu zaměstnali osobu s postižením.

Nejel jsem do Dobřan. Stačilo mi sedět doma a zase si jednou poslechnout veřejnoprávní televizi a její hlavní zpravodajskou relaci.
Začalo se uprchlíky. Neskutečné davy řítící se kamsi, kde naprosto nikdo netuší, co s nimi dělat.

Penta kupuje noviny! Internet je plný diskuzí o nadvládě oligarchů nad námi všemi, konci úlohy médií jako hlídacích psů demokracie a dalších temných vizí. Co to vlastně ta Penta kupuje? Kupuje skupinu VLP, zjednodušeně noviny Deník. Penta v tom vidí, dle vlastních slov, zajímavou a dlouhodobou investiční příležitost.

"Oslovím také pana Štecha, tedy druhého kandidáta, který byl také s touto funkcí diskutován..." řekla nová ministryně školství (opravdu, školství) Kateřina Valachová. No, tomu říkám sebeprezentace!

V naší branži reklamy se pár zadavatelů zcela zbláznilo. Udělali si účty na facebooku a začali sbírat přátele. Tedy takzvané přátele, protože jen tahle nejrozšířenější a nejpokřivenější hra na realitu umožňuje, abyste přítelem nazývali někoho, koho jste v životě neviděli. Zajímavé je, že všichni to vědí a všichni dělají, že to není.

Slýchávám to obden. Šéf détépka Vašek tak vyjadřuje svoji náklonnost ke své nadřízené, kreativní ředitelce. Činí tak ironicky, však v dobrém. Tento výrok obvykle následuje okamžik poté, co po nějaké delší úpravě čehosi, co se dlouho vymýšlelo a stejně dlouho realizovalo, dojde ředitelka k názoru, že to prostě ještě není ono.

Nemohu za to, ale celý ten humbuk kolem EHMK Plzeň 2015 není mým šálkem čaje. Od počátku. Chápu, pro pár lidí super kšeft, ale pro kulturu Plzeňanů? Je to maličkost, ale nechápu, proč město nerozhodlo, že o tisk mraků propagačních materiálů, nebudou soutěžit tiskárny v Plzni.

ON to řekl. Budiž, jako řeč státníkova smutné. Avšak kladu si otázku: Proč jste to někdo vůbec poslouchal? Co jste od toho tak zásadního nebo nového čekali? Nebo jste se chtěli zasmát? Nejste trochu sadomaso? To opravdu nemáte na práci něco lepšího? Dobře Vám tak.

Přečetl jsem si dnes v novinách, že se zítra začínají prodávat lístky na plzeňský koncert Deep Purple. A pozor! Ten koncert bude 28. října 2015! Za rok bez dvou dnů! A bude to prý jedna z bomb toho slavného EHMK 2015...

Po mnoho desetiletí jsem si nedokázal představit den bez novin. Těch papírových. Internet je fajn, ale slast z převracených a šustících stránek je něco jiného. Už jen ten formát, sazba, možnost na jedné straně přelétnout titulky a ochutnat jednotlivé články! Byl jsem čtenářem věrným jednomu titulu, kterému jsem, přes všechny změny politické i vlastnické, říkal Mladá fronta, která v prvním pololetí tohoto roku prodávala denně v průměru 172 655 výtisků.

Tak se nám prezident trefil do univerzity. Té naší, pěkné, Západočeské. Vedle pár bonmotů konstatoval, že jedna z fakult je, podle údajů HN, šestnáctá z dvaceti. No, třeba mohl mlčet, dokonce zdvořile mlčet, když už tu dostal najíst (tedy ne na té univerzitě).

Zažil jsem konference na nic. Ta dnešní, Marketing management 2014, byla převážně dobrá. Jeden z nejzajímavějších příspěvků tam měl člověk, který hned na úvod prohlásil, že o marketingu neví vůbec nic.

Blbé, ale známe to. Sám jsem neuměl až do druhé třídy ani r, ani ř. Styděl jsem se a nikam jsem se s mluveným slovem necpal (to až o 16 let později a to už jsem ty neposlušné hlásky uměl).

"Chcete recept na pěkný den? Pevný zadeček!" Takhle hezky barvitě mě lákala televizní reklama. Můj problém byl, že jsem neviděl obrazovku, jen jsem to slyšel.

Říká se, že reklama pomáhá ke svobodnému rozhodnutí. No, dělám v ní už dlouho, ale že bych za tohle cpal ruku do plamenů, to ne. Ale zase bych ji nedémonizoval.

MUDr. Plzák říkal, že ne. Měl na mysli to, že muže ani nesmí bavit luxování nebo mytí nádobí. O to víc by si ho, vykonává-li tuto činnost, měla manželka vážit, protože vykonává prospěšnou činnost s odporem.

Reklama lže, vykřikují zastánci VŠEHOČISTA. No, slušná reklama pracuje s nadsázkou, ale lhát by neměla. Lživá reklama působí komicky, případně trapně. Z tohoto pohledu mám jasného vítěze HNUSNÉ LŽI v PR a reklamě za poslední desetiletí.

Ivo Toman napsal vynikající knihu. Debordelizace hlavy. A přesně o tom je. Vymetení zbytečností a pitomostí a soustředění se na potřebné. Udělali jsme to v agentuře, jen jsme to, protože jsme se stěhovali, aplikovali na plný sklad, plné šuplíky, plné regály.

Nesnáším fekální humor. Neskutečně, je mně na zvracení z těch řečí i lidí v něm si libujících. Nejsem žádný estét a pro slovo z kategorie nespisovných nechodím zase tak daleko. Ale fekalisty nesnáším.

Máte-li možnost, udělejte to! To není název kapitoly scientologie, to je pouhá výzva, abyste si přečetli zajímavou dvoustranu v Mf DNES z 3. září. Asi stovka osob a osobností se tam vyjadřuje k tomu, koho budou volit v nastávajících předčasných volbách.

Zemanovci už zahájili volební kampaň. Volební kampaně nikdy nebyly přehlídkou toho nejlepšího z naší reklamní branže, ale tady se do toho kluci obuli! Na billboardech stojí: "Řekněte NE zlodějům. Stop Kalouskovi!"

Málokdo mě dokáže tak naštvat, jako lidé, co se snaží. Tedy co se snaží a jsou přesvědčeni, že to stačí. Příklad z tohoto týdne. Navrhovali jsme část interiéru u klienta, součástí byl i velkoformátový tisk lepený na stěnu.

Asi to znáte. Dlouho si říkáte jak je to dobré, guma drží, a pak BUM! Příznivce pikantních historek však zklamu. Moje prasklá guma se nacházela na levém zadním kole.

V MARKETINGSALESMEDIA, což je odborný časopis o tom, co má v názvu, je informace o tom, že výsledky Media projektu ukázaly na velký pokles čtenosti titulů pro ženy. Nad touhle závažnou informací se sejde Unie vydavatelů. Hádejte, co bude řešit.

Máme na stránkách reference z našich prací a tou jedinou cizí je TV spot Think different. Jednak proto, že jde o historicky jeden z komerčně nejúspěšnějších spotů, který zmírající Apple (považte, jablíčkáři!) pomohl vrátit zpět.

MARKETING: budování a rozvoj značky, kreativita, kampanně, marketingové konzultace. REKLAMNÍ TISKOVINY: manuály jednotné fiemní kultury, firemní tiskoviny, firemní časopisy, katalogy, plakáty, brožury, letáky, výroční zprávy. DESIGN: logotypy, návrhy a řešení interiérů, návrhy a řešení výstavních expozic. MÉDIA: mediální plánování, inzerce, billboardy, internetové stránky a eshopy, 3D vizualizace, propagační videa, dokumentární a propagační foto.

kontakt:
JINÍ NEŽ JINÍ.CZ s.r.o.
marketing & reklama
Smetanovy sady 6
301 00 Plzeň
+420 606 751 740
agentura@jininezjini.cz
www.facebook.com/jininezjini